14:10 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

محمد علی رفیعی

خواب سنگین یا...
نماد برتر- در حالی که دولت حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخابات در سال 96 صحبت از ثبات اقتصادی، ارزانی مایحتاج مردم، ثبات قیمت ارز و افزایش تولید می کرد اما؛ امروز و در آخرین ماه های مدیریت دولت تدبیر و امید هیچکدام از این ادعاها به حقیقت نپیوست و ...!
ایران خودرو و سایپا در خواب زمستانی!
پایگاه خبری راد: این صنعت که در بدو تولد قرار بود در کمتر از ۲۰ سال به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود امروز پس از چند دهه همچنان یک مونتاژ کار و وارد کننده بیش نیست.
اطلاعات مالی بیش از 4000 هزار شرکت در یک پلتفرم داخلی
پایگاه خبری راد: گروه پارسیان هوشمند یک شرکت دانش بنیان در زمینه جمع آوری اطلاعات از بنگاه های ایرانی و ساماندهی آنها در پایگاه داده و تحلیل و گزارش دهی از وضعیت این شرکت ها است.
رفاه کارت دانشجویی؛ از وعده های توخالی تا ناامیدی!
پایگاه خبری راد: بنابه آمارهای رسمی وزارت علوم که از زبان وزیر علوم مطرح شده ، ایران بالاترین رتبه علمی در سال 2016 را دربین 25 ‏کشوری که بیشترین رشد علمی دنیا را دارند کسب کرده‌ و درصد رشد علمی کشور ما در چند سال گذشته 16.7 درصد و ‏بالاترین رتبه در سطح جهان بوده‌ است.‏
لطفاً بافرمان خودرویی‌ها قیمت سایر اقلام را تصحیح نفرمایید
پایگاه خبری راد: دولتی‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت محصولات از لبنیات گرفته تا... باید ارزان شوند اما برای نشان دادن عزم خود در این موضوع ‏قیمت خودروهای داخلی را تا 5 درصد زیر قیمت بازار افزایش دادند!!!‏
ماندگاری یا انزوا!
پایگاه خبری راد: یکی از نقاط ضعف وزرای پیشین صنعت، معدن و تجارت انتخاب اشتباه راه و روش مدیریت بر حوزه و استفاده از مدیران میانی ضعیف بود که این مهم می تواند وزارت رحمانی را نیز به چالش بکشاند.
آقای رییس جمهور؛ شاید زمان برای ترمیم از دست برود!
پایگاه خبری راد: ایران را می توان تنها کشوری خواند که مدیران بی دانش در آن هیچ گاه خطر از دست دادن جایگاه خود را حتی حس نمی کنند زیرا از مدیر بالادستی خود اطمینان دارند! اطمینان از اینکه او نیز خود سوء مدیریت دارد!
لج بازی یا خشم از برملا شدن حقیقت!
پایگاه خبری راد: در ماه های گذشته اعضای انجمن واردکنندگان خودرو با مشکلی به نام ترخیص خودروهای خود در گمرکات کشور رو به رو شده اند. حال اینکه تاریخ تعهدات این اعضا به مشتریان خود ماه هاست که فرا رسیده و نمایندگان، خودرویی برای تحویل به این مشتریان خود ندارند.
خداحافظی با خودروهای 4 ستاره بازار
پایگاه خبری راد: خودروهای با کیفیت تولید داخلی با آغاز تحریم ها به صورت چراغ خاموش از سبد تولیدی خودروسازان ایرانی و مونتاژکاران حذف شده است.
نبود بازارهای سرمایه گذاری قوی دلیل تنش در بازار خودرو
پایگاه خبری راد: کشورهای بزرگ جهان برای جذب نقدینگی جامعه از گزینه های مختلفی همانند تعاونی ها، سرمایه گذاری های کلان در حوزه معدن، تولید و صنایع «های تک» استفاده می کنند کاری که در کشور ما حتی بر روی آن فکر هم نشده است.
وضع خدمات پس از فروش خودروها چه می شود؟
پایگاه خبری راد: به نظر می رسد پس از سونامی افزایش قیمت خودروهای وارداتی و داخلی باید در انتظار سونامی در حوزه خدمات پس از فروش باشیم که به علت وارد نشدن قطعه مورد نیاز خودروهای وارداتی و خودروهای داخلی با عمق ساخت داخل زیر 20 درصد رخ خواهد داد.
رویای ارزان شدن خودرو و هر آنچه گران شده است!
پایگاه خبری راد: تجربه نشان داده است که در کشور ما هیچ گاه پس از گران شدن چیزی، ارزانی برای کالای مورد نظر رخ نمی دهد تنها شاید قیمت ها ثابت بماند!
لطفا حادثه همدان و تعمیم آن به سایر نقاط کشور را جدی بگیرید
پایگاه خبری راد: برخی خودروسازان از ابتدای اردیبهشت ماه 97 با تغییر قیمت برخی محصولات خود، اقدام به پیش فروش های رنگ و وارنگ بدون قیمت قطعی و البته برخی مواقع با قیمت قطعی کرده اند اما؛ بسیاری از پیش خرید کنندگان از آینده این خرید خود بیم ناک هستند زیرا نه تنها خودرو بلکه دعوتنامه تحویل نیز صادر نشده است!
درآمد خودروسازان چه می شود؟!
پایگاه خبری راد: صنعت خودرو کشور سال هاست که بی رقیب می تازد و هیچکس نمی تواند به گرد آن برسد اما؛ تمام موقعیت هایی که به این صنعت داده شده است نیز نتوانسته این حوزه را به یک بخش توانمند و ثروتمند تبدیل کند.